Jurnal Dirosah Islamiyah is a scientific journal published by the Center for Research and Strategic Studies (PRKS) of Institut Agama Islam Nasional (IAI-N) Laa Roiba Bogor  in collaboration with Intelectual Association for Islamic Studies (IAFORIS) and  Masyarakat Ekonomi Syariah. This journal contains scientific papers from academics, researchers and practitioners in research on Islamic education, management, education and Islamic literacy. P-ISSN 2656-839x  E-ISSN 2716-4683     DOI: 10.17467/jdi  Accredited Sinta 5 (SK Kemenristek/BRIN No: B/1796/E5.2/KI.02.00/2020)

DOI: https://doi.org/10.47467/jdi.v3i3

Published: 2021-10-11

Prototipe Kepemimpinan Kiai di Pesantren Modern

Rusdiono Mukri, Abas Mansur Tamam

320-331

Abstract View: 365, PDF Download: 431

Peningkatan Kinerja Teknologi Pendidikan dan Penerapannya pada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam  

Agus Ali, Erihadiana Erihadiana

332-341

Abstract View: 3928, PDF Download: 3401

Kesiapan Merespon terhadap Aspek Negatif dan Positif Dampak Globalisasi Dalam Pendidikan Islam

Erwin Muslimin, Deden Heri, Mohamad Erihadiana

342-349

Abstract View: 474, PDF Download: 3832

Pengembangan Model Pendidikan Karakter Komunitas Anak Jalanan

Siti Julaeha, Muhidin Muhidin, Aan Hasanah, Bambang Saeful Arifin

350-361

Abstract View: 408, PDF Download: 334

Analisis Teologi Pendidikan Dalam Penguatan Pendidikan Islam

Muhidin Muhidin, Ahmad Nurwadjah, Andewi Suhartini

362-373

Abstract View: 221, PDF Download: 471

Kesadaran dan Sikap Seorang Muslim Dalam Melaksanakan Tugas dan Fungsi Manusia

Deni Sopiansyah, Nurwadjah Ahmad, Andewi Suhartini

374-381

Abstract View: 588, PDF Download: 447

Tinjauan Ontologi, Epistemologi, dan Aksiologi terhadap Guru Profesional

Nurhadi Kastamin, Saeful Anwar, Nur Afif

382-406

Abstract View: 2376, PDF Download: 2415

Concept of  Mental Education: A Perspective of  Ibn Qayyim Al-Jawziyyah

Makmudi Makmudi

407-419

Abstract View: 210, PDF Download: 156

Kontribusi Pemikiran Pendidikan Az-Zarnuji Dalam Kitab Ta’limul Muta’allim

Satria Wiguna, Ahmad Darlis, Tsamrah Adawiah

420-427

Abstract View: 463, PDF Download: 385