Strategi Public Relations Dalam Membangun Brand Image Melalui Media Sosial Pada Afsha Official

Main Article Content

Arriza Indah Choerotun Nisa
Tri Susanto

Abstract

This study aims to determine the public relations strategy in building brand image through Instagram social media at Afsha Official. This research uses a qualitative approach with a constructivism paradigm. Using the Case Study method, and data collection techniques by means of interviews, observation and documentation. Based on the results of this study, it discusses the public relations strategy in building brand image through Instagram social media at Afsha Official which is carried out by the marketing and business development division. The strategy that is carried out refers to the theory of public relations mix from Thomas L. Harris, namely publication, events, community involvement, information or image, lobbying and negotiation, and social responsibility. Research Contribution, namely the discussion in this journal focuses on the Public Relations Mix strategy at the religious equipment company, namely Afsha Official, so that the problems at that location are different from other locations that have been studied.


Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui strategi pubic relations dalam membangun brand image melalui media sosial instagram pada Afsha Official. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan paradigma konstruktivisme. Menggunakan metode studi kasus, dan teknik pengumpulan data dengan cara wawancara, observasi dan dokumentasi. Hasil penelitian ini membahas strategi public relations dalam membangun brand image melalui media sosial Instagram pada Afsha Official yang dilakukan oleh Divisi Marketing dan Business Development. Strategi yang dijalankan mengacu pada teori Bauran Public Relations dari Thomas L. Harris yaitu publikasi, program acara, membuat berita, hubungan dengan komunitas, menginformasikan atau memberitahukan citra, lobi dan negosiasi, dan tanggung jawab sosial. Kontribusi Penelitian yaitu pembahasan pada jurnal ini berfokus pada strategi Bauran Public Relations di Perusahaan alat ibadah yaitu Afsha Official sehingga permasalahan di lokasi tersebut berbeda dengan lokasi lain yang sudah pernah diteliti.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Choerotun NisaA., & SusantoT. (2023). Strategi Public Relations Dalam Membangun Brand Image Melalui Media Sosial Pada Afsha Official. Da’watuna: Journal of Communication and Islamic Broadcasting, 3(4), 1510-1522. https://doi.org/10.47467/dawatuna.v3i4.5071
Section
Articles

References

Anang Firmansyah. (2019). Buku Pemasaran Produk dan Merek. In Qiara Media (Ed.), Buku Pemasaran Produk dan Merek (I, Issue August). CV Penerbit Qiara Media.
Broom, G. M., & Sha, B.-L. (2013). Cutlip and Center’s Effective Public Relations Eleventh Edition.
Januari, I. S., & Widiasanty, G. (2022). Strategi Public Relations PT. Neural Technologies Indonesia dalam Membangun Brand Image. Prosiding Hubungan …, 91–95.
Mulyadi, A. I., & Zuhri, S. (2020). Jurnal Ilmu Komunikasi. 10(2).
Oliver, S. (2008). Public Relations Strategy (2nd ed.). In Strategic Direction (Vol. 24, Issue 5).
Putri, R. A., & Sari, M. (n.d.). STRATEGI PUBLIC RELATIONS DALAM UPAYA MEMBANGUN CITRA PT. PRUDENTIAL LIFE ASSURANCE. http://journal.moestopo.ac.id/index.php/pustakom
Ruslan, R. (2008). Kiat dan Strategi Kampanye Public relations (VI). PT. Raja Grafindo Persada.
Sugiyono, P. D. (2020). Metode Penelitian Kualitatif (M. S. Sofia Yustiyani Suryandari, S.E. (ed.); Cetakan Ke). ALfabeta.
Internet
http://www.instagram.com