
Current Issue
Vol 6 No 1 (2024): Jurnal Dirosah Islamiyah (in Press)
Jurnal Dirosah Islamiyah is a scientific journal published by the Center for Research and Strategic Studies (PRKS) of Institut Agama Islam Nasional (IAI-N) Laa Roiba Bogor in collaboration with Intelectual Association for Islamic Studies (IAFORIS) and Masyarakat Ekonomi Syariah. This journal contains scientific papers from academics, researchers and practitioners in research on Islamic education, management, education and Islamic literacy. P-ISSN 2656-839x E-ISSN 2716-4683 DOI: 10.17467/jdi Accredited Sinta 5 SK Dirjen Pendidikan Tinggi, Riset dan Teknologi No 225/E/KPT/2022 tanggal 7 Desember 2022 (No 203 Hal 139) reaccredited Sinta 5 start from Vol 4 No 3 2022 to Vol 9 No 2 2027.
Published: 2023-08-26
Articles
Analisis Kesenjangan Sosial di Sekolah: Perspektif Sosiologi Pendidikan Islam (Studi Kasus di SDN Bhayangkara Yogyakarta)
43-55


Others
Pengembangan Assesment Pembelajaran Pendidikan Agama Islam pada Lembaga Pendidikan Vokasi Islam di Era Digital
5-13


Perencanaan Tenaga Pendidik dan Kependidikan di Madrasah Tsanawiyah Nurun Nabi Al-Islami
14-21


Pendidikan Islam dan Tantangan Kontemporer: Strategi Mengatasi Radikalisme dan Ekstremisme Melalui Pendidikan Holistik
56-69


Implementasi Pengelolaan Bantuan Operasional Sekolah Reguler pada Peningkatan Sarana Prasarana dan Kualitas Pembelajaran di SD Yapis Kota Bogor
70-81


Pengaruh Motivasi Belajar dan Disiplin Belajar terhadap Hasil Belajar IPS pada Kelas VII MTsN 2 Bogor
82-92


Penerapan Budaya Baayun Mulud pada Masyarakat Suku Banjar dalam Membentuk Pendidikan Karakter pada Anak
93-99


Jurnal Dirosah Islamiyah is a scientific journal published by the Center for Research and Strategic Studies (PRKS) of Institut Agama Islam Nasional (IAI-N) Laa Roiba Bogor in collaboration with Intelectual Association for Islamic Studies (IAFORIS) and Masyarakat Ekonomi Syariah. This journal contains scientific papers from academics, researchers and practitioners in research on Islamic education, management, education and Islamic literacy. P-ISSN 2656-839x E-ISSN 2716-4683 DOI: 10.17467/jdi Accredited Sinta 5 SK Dirjen Pendidikan Tinggi, Riset dan Teknologi No 225/E/KPT/2022 tanggal 7 Desember 2022 (No 203 Hal 139) reaccredited Sinta 5 start from Vol 4 No 3 2022 to Vol 9 No 2 2027.