Analisis Kualitas Jasa Sewa Dekorasi Pesta Dalam Meningkatkan Kepuasan Pelanggan Studi Kasus Budy Teratak Kotapinang

Main Article Content

Putri Liana Harahap
Yusrizal Yusrizal

Abstract

In this case it refers to Budy Teratak's business/business in an effort to provide quality party decoration rental services to customer satisfaction. Research finds Gap Theory, Research problems and solutions. This study aims to find out how Budy Teratak's efforts to provide quality party decoration rental services influence customer satisfaction. Budy Teratak became the object of research because of its uniqueness or differences from other competitors. In general, the hypothesis explains that technological advances, developments and digital modernization pose challenges for business people, including Budy Teratak. the implementation was carried out in South Labuhanbatu district, Kotapinang sub-district. The research methodology is qualitative with observation, interviews accompanied by documentation studies, where the focus of this research is to explore the specific problems of the research subjects from all aspects of personality related to the research object. The results show that Budy Teratak always tries to update products/features according to market needs In the development of the times, even though there are obstacles including the Covid-19 pandemic, his party can solve problems and find solutions in a cooperative way between workers and owner Budy Teratak.


Dalam hal ini merujuk pada usaha/bisnis Budy Teratak dalam upaya memberikan kualitas jasa sewa dekorasi pesta terhadap kepuasan pelanggan. Penelitian menemukan Gap Theory, Masalah penelitian dan solusi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana upaya Budy Teratak memberikan kualitas pelayanan jasa sewa dekorasi pesta untuk memengaruhi kepuasan pelanggan, Budy Teratak menjadi objek penelitian karena ada keunikan atau perbedaan dari kompetitor lainnya. Pada umumnya hipotesis menjelaskan bahwa kemajuan teknologi, perkembangan zaman dan modernisasi digital memberi tantangan bagi para pelaku bisnis termasuk Budy Teratak. pelaksanaannya dilakukan di kabupaten Labuhanbatu Selatan kecamatan Kotapinang. Metodologi penelitian ini adalah kualitatif dengan observasi, Wawancara disertai studi dokumentasi, dimana Fokus penelitian ini adalah untuk menggali permasalahan spesifik subjek penelitian dari segala aspek kepribadian yang berkaitan dengan objek penelitian, Hasil penelitian menunjukkan bahwa Budy Teratak selalu berupaya melakukan pembaruan produk/fitur sesuai kebutuhan pasar dan perkembangan zaman, kendati terdapat kendala termasuk pandemi covid-19 tetapi pihaknya bisa memecahkan masalah dan menemukan solusi dengan cara koorperatif antar pekerja dengan owner Budy Teratak.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
HarahapP., & YusrizalY. (2023). Analisis Kualitas Jasa Sewa Dekorasi Pesta Dalam Meningkatkan Kepuasan Pelanggan. Al-Kharaj : Jurnal Ekonomi, Keuangan & Bisnis Syariah, 6(2), 1258-1272. https://doi.org/10.47467/alkharaj.v6i2.5170
Section
Articles
Author Biography

Putri Liana Harahap, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara